• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 10 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159636
+
-

کوتاه از حادثه/آدم ربایی ساختگی  برای عضویت در شرکت هرمی

پسر جوان وقتی دید خانواده‌اش حاضر نیستند پول عضویت او در شرکت هرمی را پرداخت کنند، ‌خودش را ربود.
به گزارش همشهری، مدتی قبل مردی نزد مأموران پلیس پایتخت رفت و مدعی شد که پسرش ربوده شده است. او گفت: پسرم برای انجام کاری از خانه بیرون رفت اما پس از آن ناپدید شد تا اینکه فرد ناشناسی با من تماس گرفت و گفت پسرم را ربوده و اگر 50میلیون تومان به حسابش واریز نکنم، او را می‌کشد. وی ادامه داد: همسرم وقتی فهمید که پسرمان را گروگان گرفته‌اند از حال رفت و حالا در بیمارستان بستری است و آدم‌ربایان فیلمی برایم فرستادند که در آن مشغول شکنجه کردن پسرم بودند و با دیدن این فیلم بود که 50میلیون تومان به‌حساب آنها واریز کردم اما همچنان از پسرم خبری نیست و من نگران وضعیت او هستم. ماموران با دستور محمد امین تقویان، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران، وارد عمل شدند تا اینکه معلوم شد آدم‌ربایان گروگانشان را رها کرده‌اند. مأموران به سراغ پسر جوان رفتند و او گفت: روز حادثه در خیابان بودم که ناگهان 3مرد نقابدار با تهدید و زور مرا سوارخودروی پژویی کردند و ربودند. بعد به داخل خانه‌ای انتقال دادند و زندانی‌ام کردند. آنها چند روز شکنجه‌ام کردند تا اینکه پولشان را گرفتند و رهایم کردند. ماموران پلیس با بررسی حساب متهمان خیلی زود به مخفیگاه آنها رسیدند و هر 3نفر را دستگیر کردند اما در بازجویی از آنها معلوم شد که آدم‌ربایی ساختگی و همه‌‌چیز نمایش بوده است. یکی از آنها گفت: ما همه عضو یک شرکت هرمی هستیم و چند وقت قبل با بهرام(گروگان) آشنا شدیم. او هم دلش می‌خواست عضو شرکت شود اما سرمایه‌ای نداشت.پدرش هم حاضر نشده بود به او پولی بدهد به همین دلیل نقشه آدم ربایی ساختگی کشید و از ما خواست تا وارد بازی او شویم و ما هم قبول کردیم. بعد فیلم ساختگی را برای پدر بهرام فرستادیم و او پول را پرداخت کرد. بهرام به ما قول داد که پدرش هرگز پای پلیس را به ماجرا باز نکند اما تصورش اشتباه بود. با اعترافات متهمان، بهرام نیز حرف‌های آنها را تأیید و به آدم‌ربایی ساختگی اعتراف کرد و با مشخص شدن حقایق، تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد. 

قتل 4زن در میاندوآب
مرد شیشه‌ای در اقدامی جنون‌آمیز با حمله به 4زن، آنها را به قتل رساند. به گزارش همشهری، این جنایت صبح روز چهارشنبه در شهرستان باروق میاندوآب واقع در استان آذربایجان غربی اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که این مرد که اعتیاد شدیدی به مصرف مواد‌مخدر شیشه دارد درحالی‌که چاقو به‌دست داشت، وارد خانه یکی از همسایه‌ها که زن جوانی بود شد و با ضربات چاقو او را به قتل رساند و پس از مجروح کردن پسرش از آنجا خارج شد. به‌دلیل سر و صدایی که از این حادثه ایجاد شد همسایه‌ها از خانه بیرون آمدند و مرد جنایتکار به زنی مسن، دختر و نوه‌اش که از خانه بیرون آمده بودند نیز یورش برد و با ضربات چاقو آنها را نیز به قتل رساند. هر لحظه امکان داشت قاتل دست به جنایت دیگری بزند. به همین دلیل همسایه‌ها با چوب و چماق به او حمله کردند و موفق شدند او را زمینگیر کنند که در نهایت با حضور پلیس دستگیر شد. جهانگیر مسعودی، دادستان میاندوآب در این‌باره گفت: متهم اعتیاد شدیدی به شیشه دارد و هنوز انگیزه قتل‌ها معلوم نیست. به‌گفته او متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد. براساس این گزارش یکی از مقتولان ۱۸ساله، دو نفر ۳۰ و ۴۰ساله و یکی هم زنی ۷۵ساله هستند.

پایان 44روز اسارت مرد میلیاردر در چابهار
7آدم ربا با گروگان گرفتن مرد ثروتمندی برای آزادی او باج‌خواهی میلیاردی کرده بودند اما ناکام ماندند. به گزارش همشهری، روز 24اسفند ماه سال گذشته مردی 76ساله که از سرمایه‌گذاران بزرگ شهرستان چابهار است در منطقه آزاد توسط سرنشینان مسلح یک دستگاه سواری پژو 405ربوده شد. با اعلام این خبر به پلیس ، تیم‌های ویژه‌ای از پلیس آگاهی برای رهایی این گروگان بسیج شدند. آدم ربایان در تماس با خانواده این مرد برای آزادی او چند میلیارد تومان پول خواسته و تهدید کرده بودند که در صورت عدم دریافت این مبلغ، گروگانشان را خواهند کشت اما بعد از 44روز کارآگاهان پلیس به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد 7نفر در این آدم ربایی دخیل هستند که این افراد در چند عملیات همزمان دستگیر شدند. بازجویی از دستگیرشدگان نشان داد که آنها گروگان ثروتمندشان را به یکی از روستاهای اطراف ایرانشهر منتقل کرده‌اند. در این شرایط مرد ربوده شده پس از 44روز اسارت آزاد شد و صحیح و سالم به آغوش خانواده بازگشت. سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اعلام جزئیات این پرونده از ادامه تحقیقات از متهمان خبر داد.

جنایت هنگام سرقت کابل برق
سارقان کابل‌های فشار قوی، وقتی ساکنان منطقه را مانع از سرقت‌شان دیدند، به‌سوی آنها تیراندازی کردند و 2نفر از آنها را به قتل رساندند. به گزارش همشهری، این جنایت ساعت 5صبح دیروز (جمعه) در روستای کلانظهور شهرستان دلگان واقع در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد و در جریان آن 2مرد روستایی به قتل رسیدند. خدابخش فقیرشاهی، معاون سیاسی فرماندار دلگان در توضیح این حادثه گفت: سارقان قصد سرقت کابل‌های شبکه برق روستای کلانظهور را داشتند که هنگام سرقت با ممانعت اهالی روستا مواجه شدند و در این شرایط شروع به تیراندازی کردند که در این تیراندازی 2 نفر از اهالی روستا به قتل رسیدند و 2 نفر دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.به‌گفته معاون سیاسی فرماندار دلگان، دستگیری عاملان جنایت در دستور کار پلیس قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید